Ez a blog oldal az élő ételekről, elkészítésükről és természtésükről szól, a gyógynövények megismeréséről és beépítésükről a mindennapjainkba, a természet közeli gondolkozásról, a Földanya szeretetéről, az önfenntartás irányába való törekvésről... Tömören mondva egy változásról olvashatsz itt egy értékesebb és szeretetteljes világ felé, gyere légy te is része ennek az élő világnak!

A blog oldal alján sok információt talál az élő ételek hatásáról az emberi szervezetre egy könyvajánlóból és rádió interjúból!

Vízböjt, avagy a szervezet megújulása és épülése

Január 14-től lé/víz böjtöt fogok tartani (a terv 15 nap, ebből 10 nap tiszta víz). Ez a böjt nem recept, nem azért írom le, hogy bárki ilyen formában megismételje utánam. Szerintem a vízböjt egy személyes megtapasztalás az ember és Isten között. A vízböjt nem a „le szeretnék fogyni” kategória, ez már annál sokkal több, ez inkább a „fel szeretnék nőni” kategória. Azért közlöm nyilvánosan, hogy mindenki beleláthasson a böjt rejtelmeibe (már amennyire bele lehet látni így írásos formában).
A böjt kemény elhatározást és nagy akaraterőt igényel.
Nem más ez, mint a szellem küzdelme az anyaggal.
Mellesleg 70% - ban víz vagyunk!

A terv:
Jan 12 – Jan 13: rákészülési fázis (ez még nem a 15 nap része), elhagyom a sót, és az összes nem élő ételt (ami nálam a saját sütésű kenyér, és a bolti BIO zöldséges kenyérfeltétben ki is merül)
Jan 14 – Jan 16: saját préselt levek, először 25% majd 50% majd 75% vízzel keverve, és teák (14-én még megengedek magamnak egy csírás zöldséges ebédet mert akkor van a tanfolyamom)
Jan 17 – Jan 27: tiszta víz, (néha keverek a vízbe 1 kanál élő repce mézet, vagy pár csepp citromlevet, vagy egy kis kupica búzafű levet az elején, de ez majd közben kiderül)
Jan 28 – Jan 29: préselt levek, először 75% majd 50% majd 25% vízzel keverve, és teák
Jan 30 – csírák J és a rákövetkező napokban a gyümölcsök és a zöldségek

2011 szeptemberében tartottam egy hasonló böjtöt, az 10 napos volt, abból 6 nap tiszta víz.
Most megosztom veletek a tapasztalataimat.

A levek, amiket az átállás (a vízre) és visszaállás (a szilárdra) alatt ittam a következők voltak:
Cikória kávé, aminek sok köze nincs a kávéhoz, inkább a lúgosító italokhoz sorolnám, viszont finom keserű kávé íze van J
Teák – mind saját szedés és keverés
pásztortáska
citromfű, bodza, dió
eperlevél, dió, citromfű, vasfű
dió, citromfű
kamilla, menta, vasfű

Préselt levek – mind saját préselés, kivéve az utolsót
uborka, retek zöld, zeller zöld
répa, alma , retek zöld
paradicsomlé
szőlő
cékla, uborka
répa, alma retek zöld, uborka, zeller zöld
szőlő, alma és 50% víz
répa, uborka, cékla, cékla zöld és 2/3 víz
répa, petrezselyem, fekete retek, uborka és 75% víz
cékla és 50% víz
alma és 75% víz
paradicsom, paprika és 50% víz
alma és 50% víz
ALNATURA 100% bio multi gyümölcslé a visszaállás utolsó itala


Minden nap átlagban számítva 3 liter folyadékot ittam.
Az első 3 nap volt az átállási fázis a vízre, az első nap gyenge, a második és harmadik nap erős éhséget éreztem.
A 4 nap már csak tiszta vizet ittam, gyenge éhséget éreztem.
Az 5 nap megszűnt az éhségem és szomjas sem voltam egész a 9 napig, figyeltem viszont arra, hogy a napi 3 liter vizet megigyam.
A 9 nap erős éhséget éreztem kora délután így eldöntöttem, hogy visszaállok (az elején nem döntöttem, hogy milyen hosszú lesz a böjt, az érzéseimre hagyatkoztam, szerintem most is így lesz) és elkezdtem préselni a leveket.
A 10 nap gyenge éhséget éreztem és folytattam a visszaállási folyamatot (itt ittam először 4 liter folyadékot).
Ez a böjtöm nagy örömet adott, mivel teljesen fájdalommentes volt (egyedül az éhségérzet volt az, amit le kellett küzdeni az elején). Az irodalom sok nehézséget ír egy böjt első napjaira, mint pl. az erős fejfájás, viszont ha valaki már egy ideje nyers étrenden él, akkor ezek a tünetek nem jelentkeznek, vagy ha jelentkeznek nagyon gyengék. Persze ezt sem lehet így kijelenteni, mert mindenkinek máshogy működik a szervezete és így más nehézség jelentkezhet méregtelenítéskor (nem vagyunk egyformák). Nekem más kellemetlen tünetem nem volt. Reggelente jelentkezett egy kis gyengeség a lábszáraimban és térdeimben. Pár napig volt szájszagom, ez ugye a méregtelenítés jele. Székletem az 1, 2, 6, és 10 napon volt 1x, és a 9 nap volt 2x.
A böjt alatt kb. 4 kilót fogytam le, pontosan nem tudom, mert nem mértem, nem érdekel a méricskélés. Sosem voltam egy nagydarab ember. Vékonydongájú vagyok, sőt sokak szerint túlságosan vékony (főleg böjt alatt). Az igaz, hogy a vízböjt alatt szinte eltűnt rólam a zsír, azóta már visszaszedtem azt ami akkor leadtam. A fogyás nem lehet célja semmilyen böjtnek (ezt főleg a női olvasóknak írom), mert a fogyás természetes velejárója a folyamatnak. Itt a cél a szervezet méregtelenítése vagyis felfrissítése és a lelki megerősödés és épülés.
A lelki oldaláról később írok, mert ott is voltak tapasztalásaim.



Az oldal látogatóinak száma 2011 Nov 9-től:

Ajánlom figyelmedbe a következő bejegyzéseimet is:

A csírák fontossága

Érdekességként írom le,

hogy az egészséges emberi szervezetnek 70 MHz a rezgésszáma.

Az ételek közül a csíráknak a legmagasabb a rezgésszáma 150-250 MHz,

a főtt és sült ételeknek 50MHz,

a vitaminok és étrend kiegészítők 10 MHz, a

bontott hűtőpultban kapható csirkének 5 MHz.

A rákos sejtek 40MHz körül rezegnek.

Ezeket az értékeket a Kirlián fotók szépen láthatóvá teszik, keressetek utána, ha nem hiszitek...

Dr. Zelenyák János - Gyógynövények hatása és használata

Gyógynövényes blog bejegyzéseimben sokszor fogok idézni egy Lekéri plébános, Dr. Zelenyák János - Gyógynövények hatása és használata című könyvéből, mert a könyv 1908-ban került kiadásra. Ebben a 349 oldalas könyvben (igen, a dátumot sem írtam el és a lapok számát sem) több generáció tudása található, viszont a mai modern betegségekről nincs semmi, mivel ezek még akkor nem léteztek, ilyenek pl. a stressz, koleszterin probléma, visszér, allergia, influenza, és még sorolhatnánk…

A könyvben nem akármilyen forrásokból merít:

Dr. Csapó József: Új füves és virágos magyar kert. Pozsony, 1775
Dr. nedlici Vali Mihály: Házi orvos. 1797
Csurgay Kálmán: Gyógyszerészeti Szakkönyv. Budapest, 1883 - Eggenberger kiadása.
Dr. Feichtinger Sándor: Esztergom megye és környékének flórája. Esztergom, 1899

Összesen 23 forrásból és az akkor élő füves emberektől gyűjtötte össze az információkat…

Ezek után merje valaki azt mondani, hogy a gyógynövények tudománya új keletű és ne használjuk őket!