Ez a blog oldal az élő ételekről, elkészítésükről és természtésükről szól, a gyógynövények megismeréséről és beépítésükről a mindennapjainkba, a természet közeli gondolkozásról, a Földanya szeretetéről, az önfenntartás irányába való törekvésről... Tömören mondva egy változásról olvashatsz itt egy értékesebb és szeretetteljes világ felé, gyere légy te is része ennek az élő világnak!

A blog oldal alján sok információt talál az élő ételek hatásáról az emberi szervezetre egy könyvajánlóból és rádió interjúból!

Vízböjt 2 nap, gondolatok és tapasztalatok

Ma a második napot tartom a vízböjtömben.

Az első naphoz még annyit, hogy az egy nagyon érdekes érzés, amikor az ember gyomra visszahúzódik és rááll a folyékony táplálékra, ami valójában a tiszta víz. Ezt úgy kell elképzelni, mintha folyamatosan megfeszítenétek a hasizmotokat. Ez eltart egy ideig, és amikor visszahúzódott, megszűnik ez az érzés, feszülés. Nálam ez az első nap a legintenzívebb.  Arra lettem figyelmes, hogy ez nagyon hasonló ahhoz az érzéshez, amit éhségnek nevezünk. Vagyis lehetséges, hogy sok ember nem is éhes, csak a gyomor szűkülését vagy tágulását éhségnek azonosítja be és eszik.
Elvonulás
Ha teheted, vonulj el, úgy könnyebb. Két szempont miatt. Az egyik az, hogy a méregtelenítési fázishoz hozzátartozik az, hogy a sejtekből felszabadult mérgek belekerülnek a vérbe majd a bélrendszerbe, és amíg nem ürülnek ki addig idegesebb vagy robbanékonyabb leszel. A másik az, hogy ha elvonulsz, nem kell vállalnod az emberek szúró nézését, és nem kell magyarázkodnod, hogy mit is csinálsz valójában. Én nem vonultam el, most sem a múltkori böjtnél sem (bár ott kivettem 3 nap szabit az utolsó napokra). Én úgy gondolom, hogy kolostorba vonulni a könnyebb út ahhoz, hogy az ember önmegtartóztatást érjen el, viszont nyilvánosan bár nehezebb, de ha az ember képes vállalni önmagát, megnyerte a világot és többé már nem fog az útjába állni semmilyen vélemény, ami t nem vall a magáénak.  Szerintem önmagadat vállalni és kimondani a dolgokat a torok csakra megtisztításával és megnyitásával összefügg, és ez is nagyon fontos az ember fejlődésében.
Ma nagyon jól vagyok, megszűnt az éhség érzetem, hasonlóan, mint az előző böjtnél. A múltkori böjtnél volt erős éhségérzetem a leálló fázisban, itt most az gyenge volt, vagyis nem gyötört még az éhség sem. Nem jelentkezett még semmilyen tünet (idegesség a mérgek miatt), nyugodt vagyok és boldog. Ma reggel amikor felkeltem az ágyból, kivert a hideg, ilyen viszont nem volt még (valamit kompenzálhatott a hőháztartásom). Ez el is múlt öt perc alatt, ittam egy bögre vizet, citrommal és egy kanál élő repce mézzel, azóta teljesen jól vagyok. Szeretem ebben a mézben a propolisz darabokat szétrágni a fogaim közt, kellemes íze van. Ha valaki nem tudná, mit nevezek élő méznek, hát azt a mézet, ami nem volt hő kezelve (azért hő kezelik a mézet, hogy szűrni tudják, hogy „szebb” legyen a színe és állaga, és eladhatóbb legyen), pontosan olyan így amilyet a méhektől elvesz a termelő, vannak benne propolisz darabkák is (szerintem ilyet csak termelőtől lehet venni).
Beszéd
Böjt alkalmával kevesebbet beszélek, ez is egy része az elvonulásnak. Nem csatlakozok be semmilyen észt osztó beszélgetésbe, sem kritizáló témákba. Amúgy sem ajánlatos, mert az ilyenek lecsökkentik az ember rezgését és előbb utóbb nem érzi magát a saját bőrében.  Ilyenkor az elmélkedés, olvasás, meditálás sokkal jobban esik az embernek.
Olvasás
Két könyvet olvasok most a böjt alatt
Paul C Bragg, Patricia Bragg: A böjt csodája
Jasmuheen: Táplálékom a FÉNY
Mindkét könyv erősít lelkiekben, hogy amin átmegyek, annak értelme van és örömöt hoz. Még mindig ismeretlen az embereknek a böjt fogalma, olyan vallásosnak vagy katolikusnak gondolják, pedig semmi köze hozzá. Minden élőlény böjtöl (egyrészt köszönve az évszakoknak, a télnek, amikor nincs korlátlan táplálék), csak az ember nem, mert neki mindig sok van, mert megengedheti magának.
Ízek és illatok
Az ember az illatok rabja, azért is eszik. Az előző böjtnél egy fontos dolgot tapasztaltam meg, megtanultam kettéválasztani a szaglást az ízléstől. Furán hangzik, de lehetséges. A böjt alatt megtöbbszörösödik a szaglásom ereje. Meg tanultam viszont gyönyörködni az illatokban anélkül, hogy vágyat kapjak arra, hogy megegyem őket. Ez csodálatos érzés, ezt most is hasznosítom, odamegyek és beleszagolok bármilyen illatba és élvezem (ez megint csak a kolostori példa ellentétje). Az előző böjt után észrevettem, hogy az evésnél is az első pillanatok a legszebbek, amikor megérzem az ízeket a számban és a többi már csak mennyiség. Talán nem is kellene sokszor lenyelni az ételt csak szétrágni az íze miatt és akár ki is köphető. Az emberek nagy része nem az evés rabja hanem az ízek rabja.
Meditáció
Ráhangolódás önmagamra és az Univerzumra. Fontos a légzés, lassan be és lassan ki. És fontos a nem légzés is, kifújva egy percig nem venni levegőt. Erős építő jellege van. Minden út a forráshoz vezet ez is. Minden mindennel összefügg, összhangra kell törekedni, étrendben, meditációban, sportban és gondolkodásban. Éljünk és ne csak legyünk!
Sport
Futni volt kedvem dél körül, úgy öt kilométert, de sajnos munkában vagyok, nem tehetem. Majd délután amikor hazaérek ráállok az elliptikus trénerre mert van nekem olyan és lenyomok 15percet hegymenetbe az nagyon jó lesz! Az előző böjtnél is volt olyan, hogy a harmadik víznapon ráültem a bringára és sprinteltem egy fél órát. Ilyenkor vágyik az ember a mozgásra, annyira sok energiája lesz, mert ugye a testnek nem kell az emésztésre használni az energiát, így többlet alakul ki.
Tudom, hogy többen vagytok, akik lélekben velem tartotok a böjtben, örülök nektek!
Remélem, tudok olyan dolgokat megosztani veletek, ami az épüléseteket szolgálja.

Az oldal látogatóinak száma 2011 Nov 9-től:

Ajánlom figyelmedbe a következő bejegyzéseimet is:

A csírák fontossága

Érdekességként írom le,

hogy az egészséges emberi szervezetnek 70 MHz a rezgésszáma.

Az ételek közül a csíráknak a legmagasabb a rezgésszáma 150-250 MHz,

a főtt és sült ételeknek 50MHz,

a vitaminok és étrend kiegészítők 10 MHz, a

bontott hűtőpultban kapható csirkének 5 MHz.

A rákos sejtek 40MHz körül rezegnek.

Ezeket az értékeket a Kirlián fotók szépen láthatóvá teszik, keressetek utána, ha nem hiszitek...

Dr. Zelenyák János - Gyógynövények hatása és használata

Gyógynövényes blog bejegyzéseimben sokszor fogok idézni egy Lekéri plébános, Dr. Zelenyák János - Gyógynövények hatása és használata című könyvéből, mert a könyv 1908-ban került kiadásra. Ebben a 349 oldalas könyvben (igen, a dátumot sem írtam el és a lapok számát sem) több generáció tudása található, viszont a mai modern betegségekről nincs semmi, mivel ezek még akkor nem léteztek, ilyenek pl. a stressz, koleszterin probléma, visszér, allergia, influenza, és még sorolhatnánk…

A könyvben nem akármilyen forrásokból merít:

Dr. Csapó József: Új füves és virágos magyar kert. Pozsony, 1775
Dr. nedlici Vali Mihály: Házi orvos. 1797
Csurgay Kálmán: Gyógyszerészeti Szakkönyv. Budapest, 1883 - Eggenberger kiadása.
Dr. Feichtinger Sándor: Esztergom megye és környékének flórája. Esztergom, 1899

Összesen 23 forrásból és az akkor élő füves emberektől gyűjtötte össze az információkat…

Ezek után merje valaki azt mondani, hogy a gyógynövények tudománya új keletű és ne használjuk őket!